Bizzcounter is een initiatief dat ondernemend Nederland één business platform biedt. Een online werkplek voor iedere ondernemer. Bizzcounter is speciaal ontwikkeld voor ZZP’ers, kleinere dienstverleners en freelancers.
Bizzcounter vindt dat boekhouding vaak onnodig lastig wordt gemaakt en dat er een eenvoudige, laagdrempelige en goedkope oplossing moet zijn. Een online office waarmee de doelgroep al hun administratieve-, verkoop, planning-, urenregistratie en marketing werkzaamheden kunnen verrichten.
Doordat het een online oplossing is kan de accountant altijd meekijken. Zo kan de ondernemer optimaal samenwerken met zijn accountant. Hierdoor wordt tijd en geld bespaard en wordt de kwaliteit van de boekhouding verhoogt. Bizzcounter is ideaal voor ZZP’ers, MKB-ers en startende ondernemers. Geen extra modules of beperkingen van functionaliteit en meerdere vestigingen c.q. administraties zijn gratis.
Het opstellen van offertes en facturen is eenvoudig. De nummering, datum en bedrijfsgegevens komen standaard op de factuur. Ook de BTW wordt direct berekend en is per factuurregel in te stellen. Ook is het mogelijk om per factuurregel een korting toe te passen. De BTW op de facturen wordt direct meegenomen in de rapportage van de BTW-aangifte. Via Bizzcounter stel je een professionele factuur samen. Het is alleen niet mogelijk om je eigen factuuropmaak te bepalen.
Een offerte kun je direct omzetten naar een factuur. Je kunt er ook een project van maken. Op die manier kun je de urenregistratie bijhouden en een planning opstellen. Vanuit de projectadministratie kun je gemakkelijk een factuur maken. Natuurlijk is het ook mogelijk om direct een factuur aan te maken zonder dat daar een offerte of project aan ten grondslag ligt.
Offertes en facturen kun je direct vanuit Bizzcounter in PDF versturen naar de klant.
Creditnota’s, herineringen en periodieke facturen kunnen uiteraard ook aangemaakt worden. Je kunt zelfs instellen dat herinneringen automatisch worden aangemaakt indien de factuur langer openstaat dan de afgesproken betaaltermijn.
Inkoopfacturen zijn eenvoudig te verwerken in Bizzcounter. Wanneer je de inkoopfactuur hebt aangemaakt kun je het fysieke factuurbestand uploaden. Zo heb je altijd en overal overzicht tot je administratie en voldoe je aan de bewaarplicht van de Belastingdienst.
Je kunt in Bizzcounter een MT940 bestand uploaden. Dit is een digitale versie van je bankafschriften. Op deze manier kun je eenvoudig banktransacties koppelen aan facturen en overige transacties (zoals BTW betalingen/ontvangsten) verwerken in de boekhouding. Uiteraard kun je de betaalstatus van de facturen ook handmatig instellen.
Via Bizzcounter kun je ook nieuwsbrieven versturen. Kies de gewenste template, stel de tekst op, kies lettertype, voeg afbeeldingen toe en de nieuwsbrief is klaar om verzonden te worden. Hiermee stelt Bizzcounter je in staat op op een eenvoudige manier nieuwsbrieven, brochures en folders samen te stellen. Je kunt zoveel templates en mailinglijsten opslaan als je wilt. Na het versturen kun je zien wie de nieuwsbrief ontvangen heeft, wie de nieuwsbrief geopend heeft en wie op welke weblinks heeft geklikt. Zo zie je hoe de mailing ontvangen is.
Bizzcounter werkt met een beveiligde SSL-verbinding, en je data wordt bij Bizzcounter veiliggesteld middels een backup. Verkoopfacturen kunnen worden geëxporteerd naar PDF. Debiteuren, crediteuren en journaalposten zijn zowel te importeren als te exporteren via Excel. Alle rapportages kunnen worden geëxporteerd naar PDF en Excel. De BTW-aangifte is direct beschikbaar in Bizzcounter en hoeft dus niet handmatig te worden opgesteld.
Bizzcounter helpt ZZP’ers en startende ondernemers met het leggen van de basis van een succesvolle onderneming. Buiten het bieden van een unieke online oplossing kunnen de experts van Bizzcounter ook helpen met de boekhouding, BTW-aangiftes en andere administratieve lasten. Bizzcounter is ontwikkeld voor ondernemers met een dienstverlenend karakter. Er is geen mogelijkheid om een voorraadadministratie bij te houden via Bizzcounter.